Tagliatelle z brokułami i pomidorkami cherry
1 vote, 4.00 avg. rating (86% score)

Mój kolejny przepis na smaczny obiad z dużą dawką witamin 🙂

Brokuły są niskokaloryczne, a ponadto zawierają dużo błonnika pokarmowego. W 100g mają 30 kcal, a przy tym 2,82 g białka, 6,64 g węglowodanów, 0,37 g tłuszczy oraz 2,6g błonnika. Zaledwie 200g tego warzywa całkowicie pokrywa dzienne zapotrzebowanie człowieka na witaminę C. Brokuły zawierają witaminy z grupy B, K i beta-karoten, który przekształcany jest w organizmie na witaminę A. Z mikroelementów zasobne są
w kwas foliowy, żelazo, wapń oraz selen. Kolejnymi ważnymi ich składnikami są flawonoleindole oraz sulforafany, które cechują się  działaniem przeciwnowotworowym. Brokuł posiada właściwości terapeutyczne w przypadku anemii.

Składniki na 2 porcje:
– 170g makaronu tagliatelle chilli (dla mnie ok 70g),
– oliwa z oliwek,
– 200g brokułów,
– mała cebulka,
– 2 ząbki czosnku,
– 100g kwaśnej śmietany 12%,
– 9 sztuk pomidorków cherry,
– szczypta bazylii,
– szczypta oregano,
– gałka muszkatołowa,
– sól,
– pieprz

Przygotowanie:
Brokuły obieram, usuwam liście i łodygi zostawiając same różyczki, które następnie myję. Wrzucam je na
2-4 minuty do rondla z wrzącą wodą. Na rozgrzanej oliwie smażę pokrojoną w piórka cebulkę, a gdy się zeszkli dodaję posiekany drobno czosnek. W tym czasie gotuję makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu (al dente). Połowę blanszowanych brokuł dodaję do cebulki z czosnkiem i podpiekam, a drugą połowę bardzo drobno siekam i mieszam ze śmietanką oraz ok. 3 łyżkami wody, w której gotowałam makaron. Mieszam wszystko razem na patelni, doprawiam gałką muszkatołową, solą, pieprzem i chwilkę gotuję. Gdy tak przygotowany sos zgęstnieje, zdejmuję go z ognia, dodaję wcześniej umyte i pokrojone na ćwiartki pomidorki oraz szczyptę oregano i bazylii, a następnie znów dokładnie go mieszam. Na ciepły talerz wykładam makaron i polewam go sosem.
Gorąco polecam ten przepis 🙂 Mój mąż nie przepada za brokułami, a ten sos bardzo mu smakował…