Mało kto lubi wizyty w gabinecie dentystycznym – najczęściej kojarzą się one z nie do końca przyjemnymi zabiegami, ale zarazem niezbędnymi, by zaoszczędzić pacjentowi dalszych przykrości związanych z uzębieniem i jamą ustną.

Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że gabinet dentystyczny wymaga zaskakująco dobrej logistyki i zaopatrzenia – bardzo wiele substancji i leków w nim stosowanych ma stosunkowo krótki okres ważności lub ich zamawianie w większej ilości na zapas jest mało opłacalne, a przypadki na fotelu trafiają się różne, i stomatolog zdecydowanie nie ma w takiej sytuacji możliwości powiedzieć pacjentowi, że nie jest w stanie wykonać usługi ze względu na brak ważnego leku.

Tym samym obsługa gabinetu dentystycznego to z jednej strony zajęcie całkiem intratne (marże w tej branży są dość wysokie), z drugiej jednak strony wymagające naprawdę dobrego zorganizowania pracy i dotrzymywania terminów – bez tych elementów żaden gabinet dentystyczny nie będzie w stanie dobrze funkcjonować, a już na pewno nie zapewni pacjentom należytej jakości usług.