Fotografia reklamowa wbrew pozorom nie jest wcale łatwa, w dzisiejszej dobie, gdzie istnieje wiele bodźców reklamowych, taka fotografia powinna od razu chwytać odbiorcę za serce i zwracać na siebie uwagę.
Fotografowie, którzy specjalizują się w tego typu fotografii, bardzo często szukają nowych wyzwań i pragną, by to właśnie ich fotografia zwróciła na siebie uwagę jak największej liczby odbiorców. Każda fotografia reklamowa powinna stanowić jedną całość, nic na niej nie powinno być oderwane, równocześnie należy na niej jak najlepiej wyeksponować dany produkt, oraz stworzyć jedną koncepcję całej fotografii. Tło, stylizacja, ułożenie produktu, modelka – wszystkie te elementy powinny ze sobą współgrać i stanowić jeden obraz. Przy tym wszystkim taka fotografia powinna być inna od wszystkich, zwracać na siebie uwagę i wpadać w oko i pamięć odbiorcy. Celem takiej fotografii jest jak najlepsze wypromowanie produktu, zachęcenie klientów do kupienia go, zainteresowanie nim jak najszerszej grupy odbiorców.